بوئینگ در 737 معامله با ایالات متحده به 2.5 میلیارد دلار رسیده است

[ad_1]

دولت روز پنجشنبه گفت ، بوئینگ توافق کرده است که بیش از 2.5 میلیارد دلار در یک معامله حقوقی با وزارت دادگستری ناشی از خرابی 737 مکس بپردازد. این توافق مجازات اتهامات کیفری بوئینگ را برای کلاهبرداری از اداره هواپیمایی فدرال ، که شرکت را تنظیم می کند و هواپیماهای آن را ارزیابی می کند ، مجاز دانسته است.

ماکس در مارس 2019 پس از کشته شدن 346 نفر در تصادفات در اندونزی و اتیوپی در سراسر جهان زمین گیر شد. این دو تصادف به شهرت یک باره بوئینگ به شدت آسیب رساند و به روابط آن با شرکت های هواپیمایی و تنظیم کننده های هواپیمایی در سراسر جهان لطمه زد. این شرکت سرانجام مدیرعامل خود را برکنار کرد و این رسوایی میلیاردها دلار جریمه ، تسویه حساب و از دست دادن سفارشات را در بردارد.

در حالی که کمتر از دو هفته به دولت ترامپ باقی مانده است ، این توافق س theالی را ایجاد می کند که وزارت دادگستری بایدن چگونه این توافق نامه را خارج از میز می بیند. پرزیدنت ترامپ بارها و بارها در مورد اهمیت بوئینگ برای اقتصاد بحث کرده است ، حتی تا آنجا پیش رفته است که گفته نجات شرکت را ترجیح می دهد.

هیچگاه تهدید واقعی مبنی بر اینکه دادستانها به دنبال محکومیت کیفری بوده اند وجود نداشته است. چنین اقدامی می تواند بوئینگ ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آمریکا را از کار بیاندازد و ده ها هزار شغل در سازنده هواپیما ، تأمین کنندگان آن و سایر شرکت ها هزینه دارد.

اتهام کیفری این شرکت بر عملکرد دو کارمند متمرکز است که اطلاعات FAA را در مورد تغییراتی که در نرم افزار معروف به MCAS اعمال شده را پس ندادند. بعداً ، این نرم افزار در هر دو خرابی نقش داشت.

دیوید پی. برنز ، دادستان جنایی در بخش جنایی ، گفت: “کارمندان بوئینگ با پنهان کردن اطلاعات مادی از FAA در مورد عملکرد هواپیمای 737 مکس خود و تعهد برای سرپوش گذاشتن در مورد کلاهبرداری خود ، مسیر سودآوری را به جای صراحت انتخاب کردند.” بیانیه. “این قطعنامه ، بوئینگ را در قبال اقدامات مجرمانه کارمندانش مسئول می داند ، تأثیر مالی بر مشتریان شرکت های هواپیمایی بوئینگ را بررسی می کند و امیدوار است تدابیری برای جبران خسارت به خانواده ها و ذینفعان قربانیان حادثه ارائه دهد.”

به عنوان بخشی از توافق روز پنجشنبه ، بوئینگ صندوق 500 میلیون دلاری برای جبران خسارت به خانواده های کشته شدگان و پرداخت جریمه ای نزدیک به 244 میلیون دلار تأسیس خواهد کرد. این شرکت همچنین مبلغ 1.77 میلیارد دلار غرامت به مشتریان خود به شركتهای هواپیمایی كه نتوانسته اند از Max استفاده كنند و یا تحویل کالا را بپذیرند ، بپردازد. خطوط هوایی آمریكا هفته گذشته به اولین شركت هواپیمایی آمریكایی تبدیل شد كه پس از برداشتن زمین از سوی FAA در ماه نوامبر ، پروازهای موجود در هواپیما را از سر گرفت ، به شرطی كه بوئینگ یا خطوط هوایی تغییرات خاصی در هواپیما ایجاد كنند.

دیوید کالحون ، که در ژانویه به عنوان مدیر اجرایی بوئینگ منصوب شد ، گفت: “من قاطعانه اعتقاد دارم که ورود به این قطعنامه کار درستی است – گامی که به درستی تشخیص دهد که چگونه ارزش ها و انتظارات خود را برآورده نکرده ایم.” یادداشت 2020 به کارمندان. “این مصوبه یادآوری جدی برای همه ماست که اهمیت شفافیت ما برای نهادهای نظارتی چقدر مهم است و اگر هر یک از ما این انتظارات را برآورده نکنیم ، ممکن است شرکت ما با آن روبرو شود.”

در ماه ژانویه گذشته ، بوئینگ گفت که انتظار دارد زمینگیری هواپیما بیش از 18 میلیارد دلار برای این شرکت هزینه داشته باشد. اما این قبل از آن بود که بیماری همه گیر ویروس کرونا ، سفر را متوقف کند و خط هوایی را به هم ریخته باشد. در سال 2020 ، بوئینگ بیش از 1000 سفارش هواپیما از دست داد ، بیشتر به مکس ، گرچه بیش از 4000 مورد باقی مانده است.

مکس ستون فقرات ناوگان جهانی برای شرکت های هواپیمایی مسافربری است که برای پروازهای داخلی یا سفرهای کوتاه مدت بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک هواپیمای یک طرفه ، این نوع هواپیمایی کوچکتر است که در سالهای اخیر بیشتر استفاده را ترجیح می دهد. همچنین از لحاظ اقتصادی از نمونه های قبلی خود مقرون به صرفه است.

در حالی که این معامله یکی از مشکلات حقوقی بوئینگ را حل خواهد کرد ، سایر مشکلات هنوز حل نشده اند.

حقوقدانان وکالت خانواده های کشته شدگان هواپیمای اتیوپی در هواپیمای 302 در مارس 2019 گفتند که ادعاهای موجود در این توافق نامه “نوک کوه یخی عمل ناشایست بوئینگ” است. مشتریان آنها به طور جداگانه از این شرکت شکایت می کنند.

در بیانیه آمده است: “FAA نباید اجازه دهد 737 Max به حالت قبل برگردد تا تمام نقایص موجود در هواپیما برطرف شود و تحت بررسی های ایمنی شفاف و مستقل قرار گیرد – که هنوز این اتفاق نیفتاده است.” وکلا

این توافق همچنین در تحقیقات جنایی درمورد اینکه آیا کارکنان بوئینگ در ارتباط با گمراه کردن عمدی FAA در حالی که شرکت به دنبال تأیید 737 Max بود ، قانون را نقض نکردند ، تأثیری نخواهد داشت. اقدامات آنها FAA را بر آن داشت تا اطلاعات مربوط به نرم افزار MCAS را خارج از گزارش نهایی باقی بگذارد ، كه به نوبه خود منجر به فقدان مواد آموزشی هواپیماها و خلبانان شد ، طبق وزارت دادگستری.

به نظر می رسد این تحقیقات حدود یک سال پیش جنب و جوش داشته است ، زیرا دادستان ها چندین کارمند بوئینگ را به هیئت منصفه بزرگ فدرال احضار کردند. اما سرعت تحقیقات در ماه های پس از همه گیری در ماه مارس کاهش یافت.

دادستان ها در حال تحقیق بودند که آیا خلبان ارشد شرکت ، مارک فورکنر ، عمداً در مورد ماهیت نرم افزار جدید کنترل پرواز به تنظیم کننده دروغ گفته است. نرم افزاری که می تواند دماغه هواپیما را تحت فشار قرار دهد در دو سقوط مرگبار نقش داشت.

پیش از این ، وکلای آقای فورکنر گفته بودند که وی نهادهای نظارتی را گمراه نکرده است و هرگز امنیت خلبانان یا مسافران را به خطر نمی اندازد.

موافقت نامه های تعقیب تعویق موقتاً توسط دولت در پرونده های کیفری علیه شرکت ها استفاده می شود. آنها با اجازه دادن به شرکت ها برای جلوگیری از اتهام موقت در صورت مرتکب نشدن مرتکب تخلف برای مدت زمان مشخص ، مزاحمت ها را خاتمه می دهند. در مورد بوئینگ ، اگر بوئینگ توافق نامه را رعایت کند ، اتهامات پس از سه سال کاهش می یابد.

وزارت دادگستری به دنبال تعیین یک ناظر مستقل برای نظارت بر انطباق با الزامات بوئینگ نیست – گامی که دولت گاهی در چنین معاملات برمی دارد – زیرا می گوید “این تخلف نه در سراسر سازمان گسترده بود و نه انجام شد. توسط تعداد زیادی از کارمندان “.

ولز فارگو موافقت كرد كه در فوريه گذشته 3 ميليارد دلار در معامله تعويقي تعقيبي ناشي از سو abuse استفاده مشتريان در بانك اجتماعي خود بپردازد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *