خطرات انگلیس در صنعت خودرو پس از Brexit به آرامی در حال کاهش است


آقای پالمر گفت: “در آن یک نور زرد چشمک زن وجود دارد.” “اگر آنها نسل بعدی EV را در ساندرلند آماده نکنند و همه چیز برقی شود ، این یک مشکل است.”

انگلیس زمانی یکی از برجسته ترین خودروسازان جهان بود که درخشش آن با سلاح های استون مارتین رولزرویس ، بنتلی و جیمز باند تجسم یافته است. اما تولید خودرو در سال 1972 به اوج خود رسید و از آن زمان تاکنون در سراشیبی حرکت می کند. مارک هایی مانند Rover ، Austin-Healey یا Sunbeam ، که بسیار مورد تحسین قرار می گرفتند اما با سودهای دوره ای ، در حال ناپدید شدن بودند. ام جی که زمانی با اتومبیل های اسپرت دو نفره شناخته می شد ، متعلق به SAIC ، یک خودروساز چینی است که از نام تجاری خط SUV استفاده می کند.

تقریباً تمام کارخانه های اتومبیل سازی موجود در انگلیس متعلق به شرکت های خارجی با ردپای جهانی هستند و می توانند تولید را به آنجا ببرند که بیشترین بازده را داشته باشد. نمونه دیگر تویوتا است که در حال ساخت Corollas در Derbyshire و اشتغال 3000 نفر است.

توانایی صادرات بسیار مهم است. هشتاد درصد خودروهای ساخت انگلیس در خارج از کشور فروخته می شود.

Brexit یکی دیگر از موانع نتایج خودکار انگلیس بود. چهار سال عدم اطمینان در مورد شرایط طلاق انگلیس از اتحادیه اروپا ، در میان کاهش جهانی فروش خودرو ، باعث دلسردی خودروسازان از مدرن سازی کارخانه های انگلیس یا مقاوم سازی مدل های نسل بعدی شده است.

تولید خودروی انگلیس در سال 2019 نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش یافت که افت بیشتری نسبت به سایر خودروسازان بزرگ به جز ایران است. بریتانیا پس از جمهوری چک با تولید 1.4 میلیون دستگاه خودرو و ون ، سال را در جایگاه شانزدهم در میان کشورهای خودرویی به پایان رساند سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری. و این قبل از همه گیری بود که باعث کاهش شدید فروش خودرو در سراسر جهان شد.

تولید اتومبیل در این کشور از اوایل ماه ژوئیه کاهش می یابد ، زمانی که هوندا کارخانه ای را در سویندون تعطیل کرد ، تولید کننده Civics ، تنها کارخانه تولید اتومبیل ژاپنی در اروپا. تحلیلگران می گویند ، فروش ضعیف هوندا در اروپا دلیل اصلی خاموش شدن است که باعث می شود 3500 نفر بدون کار بمانند ، اما احتمالاً Brexit در این امر نقش داشته است.

فروشندگان همچنین در حال تعطیلی عملیات هستند ZF ، یک شرکت آلمانی که یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات خودرو در جهان است ، سال گذشته گفت که کارخانه ای را در ساندرلند تعطیل می کند ، که در آن حدود 100 نفر مشغول به کار هستند و قطعات سیستم های فرمان را تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *