نماز یهودیان در محل مقدس مورد مناقشه در اورشلیم شامل ساعت های زنگ دار است


اورشلیم – گزارش های گروه های یهودی که در خاکی مقدس ناپایدار در اورشلیم نماز می خوانند ، بر خلاف ممنوعیت دیرینه ، فرسایش توافق نامه ظریف و چند دهه ای با هدف حفظ صلح را روشن می کند.

دولت اسرائیل روز دوشنبه انکار تغییر در سیاست را انکار کرد ، اما به نظر می رسد پیام های مختلفی را ارسال می کند. تلویزیون گزارش در آخر هفته ، کانال خبری اسرائیل N12 گسترش جلسات نماز خاموش را در حیاط های این مکان مقدس کشف کرد ، که توسط یهودیان به عنوان کوه معبد و توسط مسلمانان به عنوان مقدس مقدس ، مورد احترام بود ، همانطور که پلیس مشاهده کرد.

برخی از گروههای مذهبی یهودی که مشتاق بازسازی معبد یهودی در محل مورد مناقشه مسجد اقصا و گنبد صخره هستند ، اکنون تبلیغات در فضای باز اقامه نماز روزانه درجا.

روز یکشنبه هنگامی که صدها یهودی روز مقدس Tisha B’Av را جشن گرفتند ، که به معنای تخریب دو معبد اول یهودی با صعود به کوه است ، نقطه اشتعال مکرر درگیری های اسرائیل و فلسطین است ، س questionsالات اضافی برای تغییر سیاست بوجود آمد.

نخست وزیر تازه تعیین شده اسرائیل ، نفتالی بنت ، از حزب راست گرای یامینا ، با صدور بیانیه ای غافلگیرانه به زبان عبری و انگلیسی از مقامات اسرائیلی برای مدیریت موفق وقایع روز تشکر کرد ، “ضمن حفظ آزادی عبادت برای یهودیان از کوه. “” – عبارتی که به معنی تغییر اساسی در سیاست منع نماز یهودیان است و بلافاصله نگرانی هایی را ایجاد می کند.

به دنبال اعتراضات اردن ، نگهبان سایت ، در میان تنش های فزاینده در ائتلاف شکننده و متنوع آقای بنت ، که شامل یک حزب کوچک اسلامی عرب است ، دفتر وی بیانیه را صبح دوشنبه بازگرداند. وی توضیحی صادر کرد و بیان داشت که “هیچ تغییری در وضعیت موجود در مورد کوه معبد وجود ندارد.”

دفتر وی با اشاره به بیانیه روز یکشنبه افزود: “در بیانیه مطبوعاتی به آزادی دیدار اشاره شده است. همه چیز همانطور که بود باقی می ماند. “

این سردرگمی پس از سالها تنش تحت حکومت طولانی مدت بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق اسرائیل ، در زمان بسیار بزرگی برای دولت جدید ایجاد شده است ، که در مرحله ازسرگیری روابط با همسایه اردن ، یک متحد مهم منطقه ای است.

رام ، حزب اسلامی ائتلاف حاکم ، رویدادهای کوهستانی اخیر را محکوم کرد ، از جمله آنچه صعود بیش از 1600 “شهرک نشین” یهودی در روز یکشنبه عنوان کرد. وی این سایت را “فقط مسلمانان” خواند و هشدار داد که تحریکات می تواند به یک جنگ مذهبی “فاجعه بار” منجر شود.

تنش در اورشلیم ، از جمله درگیری شدید هنگام حمله پلیس به معترضان فلسطینی در مسجد اقصا ، منجر به بروز 11 روز جنگ شدید در ماه مه بین اسرائیل و حماس ، گروه مبارز اسلامی غزه شد.

محمد حماده ، سخنگوی حماس در بیت المقدس ، از فلسطینیان خواست “در شهرهای قدس ، در بسیج و استقرار خود در صحن های مسجد الاقصی و شهر قدیم اورشلیم در آستانه عید قربان ، تعطیلات مهم هفته مسلمانان.”

در تلاش برای آرام کردن جو ، یئیر لاپید ، وزیر امور خارجه مرکزگرای اسرائیل ، روز دوشنبه در مجلس تکرار شد که تغییری در سیاست ایجاد نشده و اسرائیل به دولت اردن و دولت بایدن اطلاع داده است.

اسرائیل در حین جنگ خاورمیانه 1967 شهر قدیمی را به همراه سایر مناطق بیت المقدس شرقی از اردن تصرف کرد و به زودی در اقدامی که هرگز در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشد ، به منطقه پیوست و ادعای حاکمیت کرد. این اجازه می دهد تا وقف ، یک امانت اسلامی تحت کنترل اردن ، با حفظ کنترل کلی امنیت ، مقدسات کوهستانی مسلمانان را اداره کند.

طبق توافق دائمی ، فقط مسلمانان می توانند در کوه نماز بخوانند. غیرمسلمانان می توانند در فلات دیدار کنند اما عبادت نکنند. مقدس ترین مکان بعدی برای نماز یهودیان در دامنه کوه کنار دیوار غربی است.

به طور سنتی ، بیشتر یهودیان ارتدکس از ترس اینکه از قدم در محلی که قبلاً معبد معبد در آن قرار داشت ، خود از کوه پرهیز کنند. به طور فزاینده ، یهودیان مذهبی صهیونیست ، از جمله برخی از حوزه های انتخابیه آقای بنت ، تلاش کرده اند از این مجموعه بازدید کنند ، یک پرونده قضایی تشکیل دهند و در مورد حقوق نماز در آنجا بحث کنند.

یشیوات حر حبایت ، یک حوزه علمیه یهودی که به تبلیغ نماز و کلاسهای روزانه در حیاط حرم مطهر می پردازد ، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بسام ابوعبدا ، پیشکسوت مقام وقف در اورشلیم ، اوضاع را “بسیار خطرناک” توصیف کرد و افزود: دولت افراط گرایان را می پوشاند.

آقای ابوببدا گفت: “ما هر روز افرادی داریم که حرکت می کنند ، نماز می خوانند ، روی زمین دراز می کشند و می رقصند.”

با وجود امتناع اسرائیل از تغییر سیاست ، که می تواند عواقب لرزه ای داشته باشد ، برخی از مقامات جای عدم اطمینان را ترک کرده اند.

سخنگوی نخست وزیر از اظهارنظر درمورد اینکه آیا اکنون یهودیان مجاز به نماز خواندن در کوه هستند ، خودداری کرد و گفت فقط این دولت سیاست دولت گذشته را ادامه می دهد.

یک قانونگذار از حزب آقای بنت در حال خواندن Hatikva ، سرود ملی اسرائیل ، به عنوان عضوی از یک گروه کوچک در حرم روز یکشنبه ، همراه با یک نماینده سابق دیگر از اردوگاه آقای بنت فیلمبرداری شد.

آیلت شاکرد ، وزیر کشور یامینا ، روز دوشنبه عقب نشینی کرد پست توسط یک خبرنگار دیپلماتیک جناح راست ، آنچه را “مرحله تاریخی” توصیف کرد ، اعلام کرد – که پس از صدها سال تحریم ، یهودیان مجدداً در دستیابی به موفقیت دولت و پلیس در معبد معبد علناً دعا می کردند.

پلیس اسرائیل همچنین از اظهار نظر مستقیم در مورد جلسات نماز یهودیان خودداری كرد و گفت فقط آنها برای حفظ نظم عمل می كنند و محدودیتهای موجود براساس تصمیمات دولت و دادگاهها طی سالهای گذشته است.

دانیل سیدمان ، یکی از طرفداران قدیمی اورشلیم مشترک ، گفت: “یک فرسایش واقعی از وضع موجود که سالهاست ادامه دارد” وجود داشت ، زیرا فعالان معبد معبد مرزها را آزمایش می کردند ، ابتدا لبهای خود را با دعای خاموش حرکت می دادند ، سپس زمزمه می کردند و تکان خوردن. اکنون در گروه ها جمع می شود.

یهودا گلیک ، عضو سابق حزب لیكود آقای نتانیاهو و مدافع حقوق نماز یهودیان در كوهستان معبد ، گفت كه نماز یهود مدتهاست كه یك واقعیت بوده است و اظهار داشت كه اشتباه آقای بنت به عنوان نخست وزیر تعیین شده باید حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

“اوه ، نخست وزیر بنت ، آیا شما یاد نگرفته اید که بعضی کلمات وجود دارد که هرگز نباید آنها را بیان کرد !! به عنوان مثال “آزادی عبادت برای یهودیان” !!! او نوشت در توییتر.

آدام راسگون در تهیه گزارش همکاری داشت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *