هواپیمای بوئینگ اندونزیایی در دریا سقوط کرد: به روزرسانی های اخیر

[ad_1]
بانکوک – چند دقیقه پس از پرواز از جاکارتا ، پایتخت اندونزی ، یک هواپیمای مسافربری که بیش از 60 نفر حامل بیش از 60 نفر بود ، روز شنبه در دریای جاوه سقوط کرد ، و توجه خود را به کشوری که مدتها توسط فجایع هواپیمایی لعنت شده بود ، جلب کرد.
سرنوشت هواپیما ، یک بوئینگ 737-500 نیز می تواند غرق هواپیمایی آمریکا را در تبلیغات بدتر شرمنده کند ، اگرچه هنوز علت سقوط مشخص نشده است.
وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد آخرین تماس با هواپیما ، هواپیمای سریوجایا ایر ایر 182 ، ساعت 2:40 بعد از ظهر به وقت محلی بوده است. هواپیما در حال سفر به شهر پونتیاناک در جزیره بورنئو بود. طبق گفته وزارت حمل و نقل ، 62 نفر در این هواپیما هستند. به گزارش Flightradar24 ، سرویس ردیابی پرواز ، چهار دقیقه پس از پرواز در فصل سنگین موسمی ، پس از تاخیر در آب و هوای بد ، 26 ساله در کمتر از 60 ثانیه بیش از 10 هزار پا از دست داد.
آژانس ملی جستجو و نجات اندونزی اعلام کرد قطعاتی از آوار در آبهای شمال غربی جاکارتا پیدا کرده است که به عقیده آنها ممکن است لاشه هواپیما باشد اما تاریکی و هوای نامناسب مانع جستجوی آن شده است. منطقه ای که لاشه هواپیما پیدا شده به عنوان جزایر هزار شناخته می شود.
Soerhanto Tahyono ، رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل ملی اندونزی ، شنبه شب گفت: “ما فردا یک بررسی مکان انجام خواهیم داد” ، و امیدها برای یافتن بازماندگان را تحت الشعاع قرار داد.
بوئینگ روز شنبه تصادف را پذیرفت ، در توییتر می گوید: “افکار ما در مورد خدمه ، مسافران و خانواده های آنها است. ما با مشتریان شرکت های هواپیمایی خود در ارتباط هستیم و آماده پشتیبانی آنها در این شرایط دشوار هستیم. “CFM International ، كه موتورهای هواپیما را تولید می كند ، در بیانیه ای گفت كه به مقامات اندونزی و Sriwijaya Air كمك فنی می كند.
بخش هواپیمایی در اندونزی ، کشوری در حال توسعه با هزاران جزیره مسکونی ، سالهاست که از سقوط و شکاف های امنیتی رنج می برد. همانطور که شرکتهای هواپیمایی اندونزی ، به ویژه شرکتهای هواپیمایی کم هزینه ، به سرعت برای پوشش یک مجمع الجزایر بزرگ رشد می کردند ، صنعت هواپیمایی داخلی توسط تعمیر و نگهداری هواپیماهای نامناسب و مطابقت استانداردهای ایمنی توسط سواره نظام تضعیف شد.
سالهاست که ناظران برترین هواپیماهای اندونزی پرواز به ایالات متحده و اروپا را ممنوع کرده اند. شرکت های هواپیمایی بودجه ای تنها برای اعلام ورشکستگی پس از تصادفات مرگبار شروع به کار می کنند.
اما Sriwijaya Air ، سومین شرکت بزرگ حمل و نقل اندونزی و در سال 2003 راه اندازی شده است ، هرگز دچار سانحه مرگبار نشده است.
و هواپیمای سریوویایا ایر ، که روز شنبه از صفحه رادار ناپدید شد ، از سری 737،500 بوئینگ بود که یک مدل اسب کار محسوب می شود و سالها پرواز ایمن با آن همراه است.
به هر دلیلی که باشد ، این سقوط در یک زمان وحشتناک برای بوئینگ اتفاق می افتد ، که دو سال پیش با دو تصادف با هواپیمای 737 مکس شهرت و پایین آمدن هواپیما از بین رفته است.
در سال 2018 ، هواپیمای Lion Air Flight 610 با 189 سرنشین در دریای جاوا غرق شد پس از سو mal عملکرد سیستم ضدهوایی 737 Max. 737 مکس دیگر در مارس 2019 پس از چنین نقص سیستم ضد فولاد در اتیوپی سقوط کرد.
در مجموع 346 نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند ، که منجر به زمینی شدن ناوگان مکس در سراسر جهان شد ، تحقیقات جنایی را در پی داشت ، به بررسی دقیق دولت های سراسر جهان منجر شد و منجر به برکناری مدیر عامل شرکت بوئینگ شد. در ماه نوامبر ، اداره هواپیمایی فدرال پس از آنکه به به روزرسانی نرم افزار ، مقاوم سازی و بازآموزی خلبانان نیاز داشت ، اولین مرجع بزرگ هواپیمایی بود که ممنوعیت هواپیمای خود را لغو کرد. در پایان ماه دسامبر ، هواپیمایی آمریكا به اولین شركت هواپیمایی آمریكایی تبدیل شد كه پروازهای برنامه ریزی شده با هواپیمای 737 مکس را از سر گرفت.
بوئینگ سال گذشته تخمین زده بود که زمینگیری بیش از 18 میلیارد دلار هزینه دارد. اما این قبل از آن بود که بیماری همه گیر ویروس کرونا ، سفر را متوقف کند و خط هوایی را به هم ریخته باشد. در سال 2020 ، بوئینگ بیش از 1000 سفارش هواپیما از دست داد ، بیشتر به مکس ، گرچه بیش از 4000 مورد باقی مانده است. قیمت سهام آن از حدود دو سال پیش حدود یک سوم کاهش یافته است.
روز پنجشنبه ، این شرکت گفت که بیش از 2.5 میلیارد دلار تحت توافق نامه با وزارت دادگستری مربوط به نرم افزار ضد فولاد استفاده شده در 737 Max پرداخت خواهد کرد. این مبلغ شامل 500 میلیون دلار در نظر گرفته شده برای خانواده های کشته شدگان در تصادفات و 1.77 میلیارد دلار غرامت پرداخت شده به مشتریان آنها است. در بیانیه ای با اعلام توافق ، یک مقام ارشد وزارت دادگستری کارمندان بوئینگ را به انتخاب “راه کسب سود از طریق گشودن با پنهان کردن اطلاعات مادی از FAA” متهم کرد.
افشاگران مقامات حمل و نقل اندونزی را به نادیده گرفتن علائم خطر متهم کرده اند زیرا حمل کننده های داخلی ، از جمله Lion Air ، برای دیدار با طبقه متوسط رو به رشد 270 میلیون نفری کشور ، به سرعت رشد کرده اند.
گروه هواپیمایی شیر که صاحب بزرگترین شرکت هواپیمایی اندونزی است ، دو معامله بزرگ هواپیمایی آن زمان در تاریخ را امضا کرد ، یکی با بوئینگ و دیگری با ایرباس. بوئینگ با 737 مکس خود ناوهایی را در کشورهای در حال توسعه مانند Lion Air مورد هدف قرار داده بود که مشتاقانه ناوگان خود را با هواپیماهای جدید طراحی شده برای مسیرهای کوتاه برای درآمدزایی بسته اند.
اما کارشناسان هواپیمایی هشدار داده اند که فروش هواپیما به ناوهایی که در یک محیط غیرمجاز به سرعت در حال رشد هستند می تواند دستورالعمل فاجعه باشد.
جفرسون ایروین یاوینا ، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی سریویجا ایر ، شنبه شب گفت که “آنها از این حادثه بسیار نگران هستند”.
وی افزود: “ما امیدواریم که دعاهای شما به روند جستجو و روان کمک کند.” “آنچه ما نیز انجام خواهیم داد ارائه بهترین کمک ممکن به خانواده ها است.”
راپین اکبر ، عموی ریزکی وهودی ، یکی از مسافران پرواز 182 ، گفت که برادرزاده وی روز شنبه تماس گرفت و به او گفت که پرواز از جاکارتا به پونتیاناک به تعویق افتاده است. آقای راپین به برادرزاده خود ، کارمند پارک ملی یادآوری کرد که برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا ، ماسک صورت خود را هنگام حضور در فرودگاه روشن نگه دارد. همسر ، فرزند ، مادر و پسر عموی آقای ریزکی نیز در هواپیما بودند.
آقای راپین در حالی که منتظر گزارش قایق های جستجو و نجات بود ، گفت که امید اعضای خانواده اش را پنهان می کند. وی گفت: “معجزه ای از جانب خداوند رخ خواهد داد.”
تحلیلگران هوانوردی اندونزی می گویند این سقوط می تواند باعث زنده ماندن هواپیمایی سریویجا شود ، خصوصاً پس از آنکه ویروس کرونا ویروس آسمان اندونزی را از بسیاری هواپیماها خالی کرد.
گری سویتمن ، متخصص حمل و نقل هوایی اندونزی گفت: “سریویجایا سخت تلاش می کند تا زنده بماند و همه گیری آن را دشوار می کند.” “این سقوط می تواند به معنای پایان آن باشد.”
خلبانان اندونزیایی همچنین شکایت داشتند که ویروس کرونا ویروس کرونا را در تمرین مهارتهای خود و تازه کردن آموزش خود کاهش داده است. به گفته آقای سوجاتمان ، در یک مرحله از شیوع همه گیر ، سریوویایا فقط 5 هواپیما را اداره کرد و باعث کاهش روحیه خدمه شد.
در کمیته ایمنی حمل و نقل ملی در اندونزی ، محققان خود را برای انجام وظیفه سنگین پیدا کردن آنچه در آسمان این کشور رخ داده آماده کردند.
Ony Suryo Wibowo ، محقق کمیسیون ، روز شنبه گفت: “هر وقت این نوع اخبار را می شنویم ، آماده می شویم.” “ما تمام اطلاعاتی را که می توانیم بدست آوریم جمع آوری می کنیم.”
نیراج چوکشی با گزارشاتی از نیویورک همکاری کرد.
[ad_2]
دیدگاهتان را بنویسید