چین به عنوان جوان جویای کار در حال گسترش مدارس شهری است

[ad_1]
فارغ التحصیلی به سرعت در حال نزدیک شدن بود ، اما یانگ شیاومینگ ، دانشجوی 21 ساله دانشگاه در شمال شرقی چین ، نمایشگاه شغلی دانشگاه را از دست داد. همچنین او به تنهایی به دنبال موقعیت نبود. فکر نمی کرد فرصتی برای فرود داشته باشد.
خانم یانگ که به همراه رکورد 3.77 میلیون نفر از هم سن و سالان خود ، ماه گذشته در آزمون ورودی سراسری برای تحصیلات تکمیلی شرکت کرد ، گفت: “برخی از مشاغل حتی از افراد دارای مدرک لیسانس رزومه نمی گیرد.” “رفتن به تحصیلات تکمیلی لزوماً به من کمک نمی کند تا کار بهتری پیدا کنم ، اما حداقل گزینه های بیشتری به من خواهد داد.”
اقتصاد چین تا حد زیادی از بیماری همه گیر ویروس کرونا بهبود یافته است ، داده هایی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که این کشور شاید تنها اقتصاد بزرگ در سال گذشته باشد. با این وجود یک زمینه کاملاً فاقد آن است: ارائه مشاغل مطلوب و پردرآمد برای جوشش سریع فارغ التحصیلان دانشگاه. بخش عمده ای از این بخش بهبود یافته توسط بخشهایی مانند تولید ، که اقتصاد چین هنوز به شدت به آنها متکی است ، تأمین شده است.
با تشویق دولت ، بسیاری از دانش آموزان به یک راه حل روی می آورند: ماندن در مدرسه. وزارت آموزش و پرورش چین در بحبوحه شیوع اعلام کرد که به دانشگاه ها سفارش می دهد گسترش تعداد داوطلبان کارشناسی ارشد با 189000 نفر ، تقریبا 25 درصد افزایش برای کاهش بیکاری. اسلات های لیسانس نیز بیش از 300000 افزایش می یابد.
ماه گذشته نزدیک به چهار میلیون امید در کنکور ظاهر شد که تقریباً 11 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و بیش از دو برابر سال 2016 است.
این مدرسه در زمان عدم اطمینان اقتصادی یک مکان فرود مشترک در سراسر جهان است ، اما در چین ، تلاش برای گسترش تعداد دانش آموزان یک مشکل طولانی مدت بوده است. حتی قبل از همه گیری ، دانش آموختگان کشور از کمبود مشاغل مناسب شکایت داشتند. اعداد رسمی استخدام غیر قابل اعتماد هستند ، اما مقامات گفت در سال 2014 که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی دو ماه پس از فارغ التحصیلی در برخی مناطق 30 درصد بود.
در نتیجه ، بسیاری از چینی ها نگرانند که با گسترش مشاغل فارغ التحصیل ، رقابت شدید برای شغل ها افزایش یابد ، ارزش مدارج پیشرفته را کاهش دهد یا بحران بیکاری را به تعویق بیندازد. “آیا دانشجویان تحصیلات تکمیلی محاصره شده اند؟” عنوان یک نشریه تحت کنترل دولت را می خواند.
در سالهای اخیر ، حزب کمونیست اغلب شکوفایی فارغ التحصیلان دانشگاه را نه تنها با توسعه اقتصادی بلکه با “ثبات اجتماعی،“آنها نگرانند كه اگر سرنوشت اقتصادی آنها از بین برود ، می توانند منشأ ناآرامی های سیاسی باشند.
جوشوا موک ، استاد دانشگاه لیننگانگ در هنگ کنگ که سیاست آموزش چین را مطالعه می کند ، گفت: “در تلاش برای کاهش بیکاری این کارگران ، دولت باید مراقب باشد که امید آنها را باد نکند.” پروفسور موک گفت: “این می تواند انتظارات نادرستی را برای این افراد با مهارت بالا ایجاد کند.” “دولت چین باید مراقب نحوه مدیریت این نوع انتظار باشد.”
تلاش دولت برای گسترش بخشی از تلاش گسترده و ده ها ساله برای افزایش تعداد دانشجویان است. طبق آمار رسمی ، در سال 1997 ، چین کمتر از 3.5 میلیون دانشجو و دانشجوی تحصیلات تکمیلی داشت. در سال 2019 ، بیش از 33 میلیون نفر وجود داشت ، بدون احتساب مدارس آنلاین و م institutionsسسات آموزش عالی بزرگسالان.
سرانه ، تعداد مدارج پیشرفته هنوز از کشورهای توسعه یافته عقب است. طبق آمار دولت ، در چین به ازای هر 1000 نفر حدود دو دانشجو وجود دارد ، در حالی که این تعداد در ایالات متحده حدود 9 دانشجو است. با این حال اقتصاد چین همگام با گسترش سریع آموزش عالی نیست و هر دور از فارغ التحصیلان جدید را برای یک شغل کوچک رقابت می دهد.
همه گیری این نگرانی ها را تشدید کرده است. به گزارش از ژائوپین ، بزرگترین سکوی استخدام چین ، نشان داد که 26.3٪ از فارغ التحصیلان دانشگاه در سال 2020 ژوئن گذشته بیکار هستند. این گزارش نشان می دهد که مشاغل فارغ التحصیلان آموزش عالی 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است ، در حالی که تعداد متقاضیان نزدیک به 63 درصد افزایش یافته است.
پروفسور موک گفت: “آنچه که اقتصاد کنونی چین نیاز دارد ، افراد بیشتری با مدارک فنی گرا هستند و نه فقط مدارک علمی عمومی از دانشگاه ها.” “عدم تطابق مهارت ها وجود دارد.”
این رقابت باعث شد بسیاری از دانشجویان احساس کنند که مدرک پیشرفته عملاً اجباری است. خانم یانگ ، که در زمینه مدیریت منابع زمین تحصیل می کند ، گفت که مدت ها بود می دانست که در مدرسه تحصیلات تکمیلی تحصیل خواهد کرد زیرا فقط مدرک لیسانس وی “بسیار بی کیفیت” بود.
او می دانست که پس از شیوع ، رقابت برای پذیرش افزایش می یابد. وی گفت: “اگر تصمیم به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد داشته باشید ، نمی توانید از وجود افراد زیاد دیگر بترسید.”
دیگران کمتر قبول می کنند. در Weibo ، جایی که هشتگ “نظر شما در مورد شیدایی برای آزمون کارشناسی ارشد چیست؟” بیش از 240 میلیون بار مشاهده شده است ، بسیاری نگران این هستند که با افزایش سابقه ، کیفیت تدریس یا ارزش مدرک آنها کاهش یابد.
برخی دیگر می پرسند آیا دولت به سادگی افزایش بیکاری را برای چندین سال به تعویق انداخته است؟ برخی نگرانند که شرکت ها استانداردهای کاربردی خود را بالاتر ببرند. دیگران فکر می کردند که آیا خوابگاه کافی برای اسکان همه دانشجویان وجود دارد؟
یک مرد نوشت: “گسترش رکورد فقط مسئله حساب نیست.” “ما باید فکر کنیم که چگونه این امر بر رشد کلی آموزش و جامعه تأثیر می گذارد.”
این نگرانی به چنان اوج رسید که موجب واکنش دولت شد. هونگ دایونگ ، کارمند وزارت آموزش ، شناختن در یک کنفرانس مطبوعاتی ماه گذشته که برخی دانشگاهها با افزایش برنامه های کارشناسی ارشد کمبود استاد داشتند. اما وی گفت كه كاركنان اقدامات سختگیرانه كنترل كیفیت را به كار می گیرند و دولت دانشگاه ها را به ارائه مدرک فوق لیسانس حرفه ای تر برای کمک به فارغ التحصیلان در یافتن کار تشویق می کند.
دولت همچنین به شرکتهای دولتی دستور داده است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیشتری استخدام کنند و شرکتهای یارانه ای برای استخدام آنها.
برخی توصیه ها صریح بود. چو چاهوئی ، محقق در م Instituteسسه ملی علوم تربیتی چین ، گفت: روزنامه سراسری گلوبال تایمز که فارغ التحصیلان باید نگاه خود را پایین بیاورند وی گفت ، با انجام این کار ، آنها در بخشهایی مانند تحویل غذا یا بسته ها شغل پیدا خواهند کرد.
انتظارات تورم واقعاً می تواند رقابت را برای مشاغل افزایش دهد. به گفته ژائوپینگ ، وب سایت استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه ، حدود 1.4 موقعیت برای هر نامزد وجود دارد ، حتی پس از همه گیری. پروفسور موک گفت ، اما بسیاری از فارغ التحصیلان فقط به دنبال بزرگترین شهرها هستند یا انتظار حقوق بالایی دارند.
هنوز هم ، بعضی از دانشجویان می گویند تشویق دولت برای ادامه تحصیلات عالی ، این انتظارات را افزایش می دهد.
بای جینگتینگ ، دانشجوی رشته اقتصاد در شرق استان آنهویی گفت: “همه افراد جاه طلبی های خود را دارند ، حتی کمی غرور داشته باشند.” خانم بای 20 ساله گفت که او در پاییز در یک نمایشگاه شغلی در کالج خود شرکت کرده است ، اما موقعیت هایی را پیدا نکرد که به اندازه کافی هیجان انگیز به نظر برسند. “از آنجا که تصمیم گرفتم برای تحصیلات تکمیلی اقدام کنم ، مطمئناً به این فکر می کنم که چگونه بعد از آن کار را راحت تر پیدا کنم و کار مورد نظرم را راحت تر پیدا کنم.”
سوخت اضافی برای این مسابقه این واقعیت است که بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل یا کار در خارج از کشور را دارند دیگر این فرصت را ندارند.
قبل از همه گیری ، فن لیدی ، فارغ التحصیل اخیر استان چینگهای غربی ، قصد داشت برای یک دوره کارشناسی ارشد یک ساله در مدیریت منابع انسانی به ایرلند برود. او می خواست پس از آن ، با هیجان از چشم انداز یادگیری فرهنگ جدید ، در آنجا کار کند.
اما او این طرح را لغو کرد و پس از اتمام برنامه خود به دنبال کار در خانه خواهد بود که به دلیل محدودیت سفر به صورت آنلاین پایان می یابد.
آقای فن گفت: “ایرلندی ها در یافتن کار مشکل دارند ، البته خارجی ها را هم ذکر نکنم.” وی افزود که نگران تبعیض است ، زیرا احساسات ضدچینی در بسیاری از کشورهای غربی در حال افزایش است. “من فکر می کنم رفتن به خارج از کشور برای یافتن کار در حال حاضر کاملاً غیرممکن است.”
او در حال حاضر در نمایشگاه های شغلی شرکت می کند ، اگرچه مدرسه را تا ماه نوامبر به پایان نمی رساند. استخدام کنندگان به او می گویند خیلی زود است ، اما او هنوز هم از آنها می خواهد رزومه او را بگیرند.
با توجه به سردرگمی هم برای مشاغل و هم برای مکان های فارغ التحصیلی ، خانم بای از آنهویی از افزایش موقعیت های دولتی در مدارس شانه خالی کرد. وی گفت ، تخصص وی ، اقتصاد ، یکی از محبوب ترین هاست و رقابت همیشه شدید خواهد بود.
وی گفت: “چقدر می توان رکورد را گسترش داد؟” “این فقط یک قطره در سطل است.”
آلبی ژانگ و لیو یی در این تحقیق مشارکت داشته اند.
[ad_2]
دیدگاهتان را بنویسید