کامیونداران از بنادر انگلیس اجتناب می کنند تا از نوار قرمز Brexit جلوگیری کنند


هولی هید ، ولز – در زیر ابرهای خاکستری چرخان ، برایان اندرسون از پنجره کابین کامیون خود خم شد تا ناامیدی خود را از اسناد جدیدی که پیش از این سفر وی از طریق دومین بندر کشتی بزرگ انگلیس را به مدت نیم روز به تعویق انداخته بود تخلیه کند.

آقای اندرسون در توضیح نحوه گذراندن ساعتها گفت: “این یک کابوس است.” 250 مایل در یک انبار در انتظار اسناد صادراتی مورد نیاز Brexit است. این تأخیر به این معنی بود که او برای هالیوودی که قصد داشت به دوبلین برود و دفعه بعدی خیلی دیر به هول هد هد ، ولز رسید.

وی در حالی که سرانجام آماده سوار شدن به استنا ماجراجو به دوبلین شد تا وسایل را برای اداره پست ایرلند برود ، گفت: “من حدود 12 ساعت تأخیر دارم.”

ترس از سردرد و بوروکراسی اداری ناشی از وضع قوانین جدید حاکم بر تجارت انگلیس با اتحادیه اروپا که از اول ژانویه لازم الاجرا شد ، منجر به پیش بینی های وخیم مشکل غالب در بنادر انگلیس شده است.

اما تاکنون عکس این اتفاق افتاده است. رانندگان کامیون علاوه بر روحاتی مقاوم مانند آقای اندرسون ، به طور فزاینده ای از بندرهایی مانند Holyhead اجتناب می کنند. آنها از کوه های کاغذ بازی که اکنون برای سفرهایی که ماه گذشته مورد دیگری جز رانندگی به یک کشتی در یک کشور و از آن به کشور دیگر وجود نداشت ، می ترسند.

روز پنجشنبه ، فقط چند ده کامیون دیگر در پارکینگ بزرگ اما تقریباً خالی در سمت بندر منتظر کشتی مشابه آقای اندرسون بودند. Holyhead با نیمی از ظرفیت عادی خود کار می کند و کارکنان آن نیز به طور گسترده اسکان داده می شوند.

آقای اندرسون گفت: “این بیش از حد دردسر است.”

پس از ماه ها بلاتکلیفی و مذاکرات پرتنش ، بوریس جانسون نخست وزیر سرانجام در شب کریسمس با اتحادیه اروپا قرارداد تجاری منعقد کرد. بنابراین هنگامی که انگلیس در تاریخ 1 ژانویه از بازار واحد اروپا و اتحادیه گمرکی خارج شد ، از هرج و مرج مشاهده شده هنگام بسته شدن مرز توسط مقامات فرانسه در ماه دسامبر جلوگیری کرد.

با این وجود سیستم قدیمی ، که اجازه سفر بدون اصطکاک به و از کشورهای اروپایی را می داد ، پایان یافته است. علیرغم ادعای طرفداران مبنی بر کاهش بورسیت در کارنامه ، شرکت ها مجبورند میلیون ها اظهارنامه گمرکی و همچنین اسناد جدیدی مانند گواهینامه های مواد غذایی بهداشتی و اثبات مبدأ کالاهای متنوع ارائه دهند. محموله های کالاهای مختلط – مانند محموله های حمل شده توسط آقای اندرسون – می تواند به معنای چندین سند راننده برای پوشش دادن همه حمل و نقل باشد.

در سراسر انگلستان ، تأثیر قوانین موجب تعجب معامله گران شد ، و باعث واکنش زنجیره ای شد که برخی مشاغل و معیشت را تهدید می کند.

صادرکنندگان پوسته اسکاتلندی که از تأخیرهای گران قیمت خشمگین شده بودند ، در اعتراض پارلمان لندن را مسدود کردند. یک کامیون تراشه به مقصد یک سوپرمارکت در ایرلند شمالی به مدت دو روز بازداشت شد در حالی که شرکت کامیون سعی در اثبات منشا سیب زمینی هایی که با آنها ساخته شده بود ، به گفته یک نماینده انگلیس. و بیش از 600 راننده کامیون به دلیل نقض قانون پیشگیری از ازدحام خودرو که مجوز دسترسی به پرترددترین بندر انگلیس ، دوور در کنت را دارد ، جریمه شده اند.

طبق قوانین جدید ، رانندگان کامیون باید محموله های خود را قبل از رسیدن به بنادر ، نزد مقامات رسمی ثبت کنند. به گفته بندر ، تقریباً تعداد کمی بدون سند وارد می شوند – فقط 7 درصد در Holyhead.

اما این بدان دلیل است که بسیاری در جای دیگری در انتظار اسناد مانده اند.

این سیستم جدید همچنین سوالاتی را درباره آینده یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری اروپا ، بین ایرلند ، که بخشی از اتحادیه اروپا است ، و قاره اروپا مطرح کرد.

سریعترین مسیر کامیون ها معمولاً با کشتی از دوبلین به Holyhead و سپس به شرق به Dover در ساحل انگلیس و از آنجا با کشتی کوتاه به کاله فرانسه می رسد.

قبل از تغییر Brexit ، این سفر از طریق پل زمینی ارزان و قابل اعتماد بود ، تقریباً به هیچ کاغذی احتیاج نداشت و به کامیون ها اجازه می داد بارهای خود را در جاده بگذارند.

اما بوروکراسی متراکم این زمان را با مشکل روبرو کرده است و بسیاری از شرکت ها خدمات مستقیم بین ایرلند و فرانسه را برای ماندن در اتحادیه اروپا انتخاب می کنند.

اینکه آیا این نشان دهنده مشکلات دندانپزشکی است یا یک تغییر اساسی مشخص نیست و از این تغییرات در برخی از محله ها استقبال شده است.

برخی از دوستداران محیط زیست امیدوارند که کاهش تجارت ادامه داشته و تعداد کامیون های عبوری از انگلیس را کاهش دهد.

اپراتورهای بندری انتظار داشتند که در معاملات تجاری سهام های خود را که در ماه دسامبر ساخته بودند در غیاب معامله تجاری ، تخلیه کنند. این بیماری همه گیر بر تجارت و جهانگردی نیز تأثیر گذاشته است ، درست همانطور که شرکت ها برای پر کردن فرم های دوره Brexit در حال انطباق هستند.

اما این نگرانی وجود دارد که اعتصاب در بنادر مانند Holyhead عواقب ماندگاری داشته باشد.

Rune ap Iorvert ، عضو ولز Sened یا پارلمان ، به Plaid Cymru ، حزبی که از استقلال ولز دفاع می کند ، گفت: “زنگ های هشدار بسیار بلند به صدا در می آیند.”

وی گفت: “روشن است که تجارت از طریق بندر به طور قابل توجهی کاهش می یابد.” “امیدوارم این یک پدیده موقتی باشد ، اما من می ترسم که الگوهای جدید تجاری در اینجا ایجاد شود و من نگران شغل هستم. هرچه میزان ترافیک از طریق بندر کمتر باشد ، افراد کمتری برای کار در بندر نیاز دارند. “

ویرجینیا کراسبی ، نماینده حزب محافظه کار آقای جانسون ، گفت که انتظار دارد “با توجه به مزایای مسیر” پل زمینی “از طریق انگلیس ،” نوسانات در الگوی حمل و نقل که در حال حاضر شاهد آن هستیم کوتاه مدت خواهد بود. “

برخی دیگر مشکوک تر هستند ، با توجه به اینکه هشت سرویس کشتی از Holyhead به دوبلین قبلا لغو شده است ، در حالی که روابط بین ایرلند و فرانسه افزایش یافته است.

ویلیام کالدربانک ، مدیر عملیات بندر Holyhead که مدیریت Stena Line را بر عهده دارد ، گفت: “با توجه به انتخاب ، من فکر می کنم بسیاری از این ترافیک به مسیرهای مستقیم رفته است.”

علاوه بر مشکلات Holyhead ، از دست دادن تجارت به بندرهای اسکاتلند و شمال انگلیس ، که مسیرهایی را به ایرلند شمالی ، بخشی از انگلستان ارائه می دهند ، که معمولاً به دیوان سالاری کمتری نیاز دارند.

اکنون ارسال کالاهایی که برای ایرلند شمالی از طریق Holyhead و سپس با کامیون از طریق ایرلند به شمال ارسال می شود منطقی نیست – این مسیر قبلاً محبوب بود.

و گرچه شرکت ها باید در زمینه پر کردن مدارک بهتر عمل کنند ، در آینده با تغییرات بیشتری روبرو می شوند. دولت انگلیس به تدریج قوانین خود را پس از Brexit معرفی می کند و بیشتر واردات را تکان می دهد.

اما از ژوئیه ، او کنترل کامل را اعمال خواهد کرد ، همانطور که ایرلندی ها و فرانسوی ها اکنون این کار را می کنند.

آقای کالدربانک گفت: “ما فقط در مرحله 1 Brexit هستیم ، یک مورد دیگر نیز در ماه جولای داریم.”

این کار مسئولیت شرکتهایی را که از قبل با مقررات پیچیده ای روبرو هستند افزایش می دهد.

اندرو کینسلا ، مدیر عامل حمل و نقل گوئیند، یک شرکت حمل و نقل مستقر در Holyhead ، نحوه نگهداری یک محموله به مدت هفت ساعت در ایرلند را توصیف می کند ، در حالی که مقامات شک داشتند که آیا به دلیل شیر موجود در کلوچه های شکلات ، باید به عنوان یک محصول لبنی گواهی شود.

وی گفت: Holyhead “یک شهر ارواح است.” “شما هر روز جریان ثابت وسایل نقلیه را مشاهده نمی کنید. هنگام رسیدن کشتی ها خوش شانس هستید که مشتی کامیون را می بینید. “

در جاده کینگ ، ایستگاه یک کامیون Holyhead ، راننده دیگری به نام راب لوکاس هنوز بعد از ظهر در محلی که از ساعت 6 صبح به آنجا رسیده بود پارک شده بود تا منتظر مجوز حمل بار در بندر شود.

او هیچ تصوری از زمان ارسال پیام کوتاه نداشت و به او اجازه حرکت می داد ، اما می دانست که این تاخیر برنامه روز بعد او را مختل کرده است.

“تنها راهی که می توانم توضیح دهم این است که بگویم ، مهمتر از همه ، آزادانه پیش رفت ، هیچ سندی انتظار نمی رفت. وی گفت ، اما جمعه گذشته پنج ساعت در کنت بازداشت شدم.

آقای لوكاس گفت: “همه ما گیر كرده ایم – یكی از پسران ما اوایل ژانویه چهار روز اینجا بود.” وی افزود: “این افتضاح است ، كاملاً افتضاح است ، و من می بینم كه قبل از بهتر شدن فقط بدتر می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *