گروه های کاربری بر روند لغو Amazon Prime متمرکز شده اند


لندن – کسانی که سعی کرده اند عضویت خود را در Amazon Prime ، سرویس اشتراک دیجیتال غول فناوری خاتمه دهند ، ممکن است با روند کلیک چندگانه آشنا باشند: هشدارهایی مبنی بر لغو به معنای از دست دادن “مزایای انحصاری” و اصرار است دوره را معکوس کنید یا به جای آن به عضویت سالانه بروید.

گروه های مصرف کننده در اروپا و ایالات متحده از نهادهای نظارتی می خواهند که علیه آمازون در مورد این ویژگی طراحی Prime اقدام کنند ، و می گویند این در حال دستکاری مصرف کنندگان است تا به عضویت پولی بپردازند.

گروه حمایت از مصرف کننده نروژ در روز پنجشنبه درخواست تجدیدنظر قانونی کرد با وجود نظارتی در آن کشور آمازون را متهم كردند كه با طراحی لغو نخست وزیر ، به اقدامات تجاری ناعادلانه ای دست زده است ، آخرین اقدام در تلاش گسترده تر برای پاسخگویی بیشتر شركت های فن آوری در برابر مصرف كنندگان است.

فین لوتزو-هولم میرستاد ، مدیر سیاست دیجیتال گروه حقوق ، شورای مصرف کننده نروژ ، گفت: “لغو اشتراک باید به همان راحتی انجام شود.” “این عمل نه تنها به انتظارات و اعتماد به نفس مصرف کننده خیانت می کند ، بلکه قوانین اروپا را نقض می کند.”

این اقدام روز پنجشنبه با استقبال طرفداران مصرف کننده در اروپا روبرو شد ، برخی از آنها گفتند که شکایت های خود را ارائه داده اند و در ایالات متحده.

Ekpizo ، یک سازمان مصرف کننده در یونان که اعلام کرد پس از شنیدن صحبت های مصرف کنندگان ، شکایات خود را به مقررات نظارتی در این کشور ارائه می دهد ، گفت: طراحی روند لغو Prime “تلاش عمدی آمازون برای گیج کردن و گمراه کردن مشتریان خود است.”

در فرانسه ، UFC-Que Choisir ، بزرگترین گروه حمایت از مصرف کننده در کشور بیان شده است پشتیبانی می کند برای شکایت نروژی. یکی از بزرگترین گروه های مصرف کننده آلمان ، VSBV ، گفت که آماده پیوستن به اقدام علیه آمازون است ، اما هنوز در حال بررسی است که آیا مشتریان آلمانی با موانع مشابهی روبرو هستند

در ایالات متحده ، عمومی شهروند ، یک گروه غیرانتفاعی مصرف کننده ، گفت که آن را به کمیسیون تجارت فدرال نوشته است که از آن خواسته است تا تحقیق کند که آیا سیاست لغو قانون کمیسیون تجارت فدرال را نقض می کند یا خیر.

بورچو کیلیچ ، مدیر برنامه حقوق دیجیتال این گروه ، گفت: “آمازون باید به جای احترام به مشتریان ، به احترام با آنها رفتار کند.”

آمازون گفت که ادعاهای مربوط به روند لغو ایجاد عدم اطمینان را رد کرد.

این شرکت روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “ما مشتریان را راحت تر می کنیم هر زمان که تصمیم بگیرند” ، افزود: روش های مختلفی برای لغو آنلاین یا تلفنی وجود دارد. اطلاعات ارائه شده در طی فرآیند لغو “تصویری کامل از مزایای آن ارائه می دهد اعضای سرویس لغو می شوند. “

فعالان حقوق مصرف کننده گفتند که تکنیک مورد استفاده آمازون نشان داده شده است “الگوهای تاریک” برای تشویق مردم به انجام کارهایی که در غیر این صورت انجام نمی دهند ، در وب سایت ها و برنامه ها استفاده می شود. آنها گفتند كه شركتهاي فني مانند آمازون تاثير بسزايي بر مصرف كنندگان دارند.

هری بریگنول ، متخصص در زمینه اقدامات متقلبانه آنلاین که اصطلاح “مدلهای تاریک” را در سال 2010 ابداع کرد ، گفت: این روشها می تواند شامل بیمه مسافرت هوایی ، تشویق مردم به پذیرش توافق نامه قانونی یا ثبت نام در ایمیل های بازاریابی باشد. وی گفت که می تواند به راحتی برای همه کاربران مستقر شود.

نظرسنجی اخیر شورای مصرف کننده نروژ بر روی 1000 نفر نشان داد که از هر چهار نفر یک نفر مشکل در انصراف از خدمات محتوای دیجیتال را گزارش کرده است.

آقای میرستاد از گروه مصرف کننده نروژی گفت: تکنیک های مورد استفاده برای پشتیبانی از کاربران ثبت شده در Amazon Prime شامل پانل های ناوبری پیچیده و عبارت تحریف شده است که لغو عضویت را منفی تعریف می کند. “آنها عادت دارند که احساسات را در شما برانگیزند. مردم از از دست دادن چیزی می ترسند. آنها بر اساس ترس شما بازی می کنند. “

اگرچه وی این تاکتیک ها را دستکاری خواند ، اما آقای برنیول گفت که غیر قانونی بودن آنها مشخص نیست. جدید قانون حقوق حریم خصوصی کالیفرنیابه عنوان مثال ، بیان می کند که “توافقی که از طریق استفاده از مدل های تیره به دست آمده رضایت محسوب نمی شود” ، اما مشخص نیست که چگونه می توان آن را اجرا کرد.

تلاش گروه مصرف کننده در حالی صورت می گیرد که شرکت های فناوری مانند آمازون ، گوگل ، فیس بوک و اپل با تعدادی از انتقادات و پرونده های قضایی دست و پنجه نرم می کنند.

در ایالات متحده ، وزارت دادگستری گوگل را به دفاع غیرقانونی از انحصار خود در صورت تقاضا متهم کرده است ، در حالی که نهادهای نظارتی فدرال و ایالت از فیس بوک به دلیل خرید رقبای خود برای تسلط بر رسانه های اجتماعی شکایت می کنند. در اروپا ، قانون گذاران و نهادهای نظارتی در حال تهیه پیش نویس آیین نامه هایی هستند که هدف آنها محدود کردن قدرت چهار شرکت است.

اورسولا پال ، معاون مدیر کل سازمان مصرف کنندگان اروپا ، یک سازمان مشترک نمایندگی از گروه ها در 32 کشور

خانم پاچل با بیان اینکه سازمان او قصد دارد نامه ای را به کمیسیون اروپا ارسال کند که نگرانی های گروه ها را بیان کند ، گفت: “اروپا قانون حمایت از مصرف کننده بسیار خوبی دارد ، اما باید این قانون اجرا شود.” “آنچه اکنون به آن نیاز داریم این است که مقامات از ابزارهای موجود برای استفاده از آنها در بازار آنلاین استفاده کنند.”

این تلاش بر اساس یک کمپین قبلی انجام خواهد شد که در سال 2018 توسط هفت سازمان مصرف کننده اروپایی انجام شده بود ، که می گوید Google برای دستیابی به اطلاعات ردیابی مکان کاربران را دستکاری می کند.

آقای بریگنول گفت ، خارج از اقدام مصرف کننده ، مصرف کنندگان روزمره ناراضی راه دیگری نیز در اختیار داشتند – آنها به شدت شکایت کردند.

وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی به بازخورد در شبکه های اجتماعی و سایت های بررسی مشاغل توجه کرده اند ، گفت: “پیام من به مصرف کنندگان شکایت عمومی در مورد این موارد است.” “این به آنها یک سیگنال عظیم می دهد.”

گزارش ها توسط نیکی کیتسانتونیس از آتن ، کریستوفر شوئتزه از برلین و اورلین بریدن از پاریس ارائه شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *